نام: حمیده            نام خانوادگی : معصومی          سمت : کارشناس مسئول گسترش 

نام: نازیلا              نام خانوادگی : رحیمی                     سمت : کارشناس آمار

نام:الهام               نام خانوادگی:پژومان                  سمت:کارشناس گسترش

نام:مهین               نام خانوادگی:نجف پور              سمت:کارشناس گسترش

نام:سیده الهه          نام خانوادگی:هاشمی          سمت:کارشناس فناوری اطلاعات(it)

نام:رامین         نام خانوادگی:قربانیان                سمت:کارشناس فناوری اطلاعات(it)

شرح وظایف کارشناس گسترش:       

     1-  نظارت بر اجرای ضوابط گسترش شبکه های بهداشتی درمانی و ادغام خدمات و هماهنگی واحدهای بهداشتی
2- تعیین پراکندگی جغرافیایی واحدهای بهداشتی در منطقه و نمایش آن در نقشه
3- بررسی و تطبیق شرایط جغرافیایی و جمعیتی منطقه با امکانات فنی و پوشش واحدهای بهداشتی و پیشنهاد اصلاح طرح های گسترش ویا تبدیل واحدها
4- بررسی و تطبیق نیروی انسانی منظور شده برای واحدها و پیشنهاد اصلاح تشکیل
5- تهیه و اجرای پروژه های تحقیقات کاربردی در زمینه های مربوط به نظام بهداشتی در منطقه
6- مشارکت در آموزش دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی که به واحدهای بهداشتی اعزام می شوند.
7 -مشارکت و پیگیری پروژه های جدید مربوط به سیستم و فعال نمودن آنها
8- بررسی و تعیین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای بهداشتی منطقه و پیگیری تأمین آنها
9- توزیع و اعزام نیروهای مستعدخدمت وپیام آوران بهداشت سهمیه مرکز بهداشت منطقه ونظارت بر نحوه خدمت آنان.
10-گزارش تنگناها ونارسایی های موجود و پیشنهاد راه حل مناسب
11- هماهنگی و همکاری با برنامه های جاری بهداشتی در منطقه .
12- همکاری با مرکز آموزش بهورزی برای انتخاب و تربیت بهورز بومی .
13 - نظارت بر آموزش کادر کمکی مورد نیاز مرکز بهداشت .
14- تدوین و پیشنهاد و اجرای برنامه های بازآموزی و آموزش حین خدمت برای کارکنان بهداشتی و مشارکت در اجرای آنها.
15- اجرای برنامه پزشک خانواده اعم از پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر بیست هزار نفر و هماهنگی های مرتبط با آن.
16- انجام سایر دستورات مربوط به خدمات بهداشتی منطقه

17- طراحی و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی با توجه به نیازهای سیستم بهداشتی
18- راهبر سامانه سیب و استخراج شاخص های مدیریتی

 19- پیگیری برنامه ارجاع و بازخورد در سطح یک و دو

20- اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای بیست هزار نفر و هماهنگی های مرتبط با آن.

21- تهیه وارائه اطلاعات و امارهای موردنیاز درخواستی از سایر ارگانها با هماهنگی و دستورکتبی مسولان بالاتر
22- تهیه و ارسال امارهای درخواستی از سوی مدیریت آمار و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی
23- آموزش به بهورزان در خصوص ثبت اطلاعات خانوار در سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان
24-همکاری در برنامه های آماری پزشک خانواده و بیمه روستایی
25-جمع آوری و جمع بندی کلیه فرمهای نظام نوین آماری جهت ارائه به واحدهای ستادی جهت بررسی فنی و سپس استخراج شاخصهای بهداشتی از فرمها .
26- ایجاد بستر مناسب جهت انتقال سریع و مطمئن اطلاعات .
27- برگزاری کلاسهای آموزشی
28 - آموزش پزشکان و پرسنل جدیدالاستخدام .
29 - پایش از مراکز بهداشتی درمانی و خانه های تابعه

30-فراخوان و ثبت نام و پذیرش و آزمون از محل پزشک خانواده روستائی

31-اطلاع رسانی و آموزش دستورالعمل بیمه روستائی سالانه با تغییر ورژن

33-عقد قرارداد بیمه روستائی با بیمارستان،رادیولوزی آزمایشگاه و کلیه اعضای تیم سلامت

32-انجام محاسبات تیم سلامت و پرداخت به موقع (کارانه، بیست درصد، بیتوته و تفاوت ورژن ها)

33- انجام ماهانه محاسبات کارانه پرسنلی

34- تامین اعتبار و پیگیری انجام تعمیرات  درمراکز و خانه های بهداشت

35-تشکیل ماهانه کمیته بهبود استاندارد

36-تشکیل سه ماهه کمیته فنی

37- هماهنگی و تشکیل کمیته روستایی و تنظیم صورتجلسات و پاسخ دهی به نواقصات بیمه روستایی

37-تشکیل کمیته پایش و ارزشیابی

38-پایش سه ماهه تیم سلامت

39- برنامه ریزی پایش واحدهای ستادی از مراکز و خانه ها

40- برنامه ریزی پایش گروهی مدیریت محترم شبکه

41-  ارسال پس خوراند پایش های گروهی و پیگیری رفع نواقص موجود

42- به روز رسانی برد روستائی مراکزشامل اطلاعات نظام ارجاع ، نقشه

43- تکمیل و بروزرسانی اطلس شهرستان (اکسل، word) کلیه اطلاعات 

44-بروزرسانی و اولویت بندی تعمیرات و تجهیزات مورد نیاز شهرستان

45- تهیه برنامه تخصصی بیمارستان و ارسال به مراکز خدمات جامع سلامت جهت نوبت گیری پزشکان خانواده

46- شرکت در پایش مشترک بیمه روستائی

47- تهیه و تنظیم ، ارسال آمار بیمه روستائی (شامل کلیه اطلاعات)

48-تهیه اطلاعات وضعیت بیمه  اماکن تحت پوشش

49- پیگیری قرارداد با اورژانس و  پرسنل ساکن در اماکن تحت پوشش شبکه

50-تامین تجهیزات خانه های بهداشت ومراکز خدمات جامع سلامت اداری و پزشکی پیگیری تعمیرات و تامین ملزومات مورد نیاز مراکز شبانه روزی

شرح وظایف کارشناس آمار:

1- مسئول اجرای سرشماری روستایی و تعیین اطلاعات جمعیتی گروههای هدف شهرستان و تهیه شاخصهای جمعیتی و ارائه به واحدهای ذیربط. 

2- جمع آوری و دریافت آمار مرگ از کلیۀ بیمارستانهای دولتی و خصوصی ، ثبت احوال ، مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های تابعه و ثبت آن در نرم افزار اکسل.
3- توزیع گواهی فوت به بیمارستانها ، کلینیکها ، پزشکان مطبهای خصوصی و مراکز بهداشتی درمانی .
4- تشکیل کمیته های آماری فصلی با حضور ریاست و کارشناسان مسئول واحدهای ستادی و جمع بندی و تجزیه و تحلیل آمار جاری و استخراج شاخص های بهداشتی سه ماهه و ششماهه و سالانه و ارسال به مرکز بهداشت استان و نظارت بر تشکیل کمیته های آماری در مراکز بهداشتی درمانی و تجزیه و تحلیل امار جمع آوری شده مراکز و مقایسه بین شاخصهای مراکزهمکاری با کلیه واحدهای ستادی و سایر بخشهای توسعه در خصوص تجزیه و تحلیل اطلاعات

5-کدگزاری و طبقه بندی مرگ ومیر در سامانه ثبت مرگ بصورت روزانه

6- جمع بندی شاخص های یکساله کلیه واحد ها (پنل مدیریتی)

7- تنظیم و تهیه سیمای مرگ بصورت کتابچه در سال

8- نظارت بر واحدهای بهداشتی درمانی تابعه وکنترل اطلاعا ت ثبتی زیجهای حیاتی خانه های بهداشت جمع اوری سالیانه زیجهای حیاتی وکنترل وتایید انها و پانچ درنرم افزار و ارسال به مرکزبهداشت استان

9-رسیدگی به شکایات بهداشتی سطح خانه ها و مراکز خدمان جامع سلامت سطح شهرستان

شرح وظایف کارشناس تجهیزات پزشکی

تعمیر و رفع عیب  تمامی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی .

چک کردن پیش فاکتور ها در سامانه imed.ir ومطابقت کد  irc با کالا های ثبت شده در سایت imed.ir.

بازدید ماهانه از مراکز شبانه روزی لیسار و حویق.

بازدید سه ماهه از تمامی مراکز شهری و روستایی بهداشت.

ثبت چک لیست تجهیزات پزشکی در بازدید.

ثبت خرابی و ایرادات تجهیزات و ثبت دستگاه و تجهیزات جدید در سامانه mephc.behdasht.gov.ir

تاییدیه درخواست های تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی بر اساس موجودیت اقلام درخواست شده در مراکز و خانه های بهداشت.

شرح وظایف کارشناس آی تی

 

                                                                                              

تلفن: 44233020-013

 

 

 

آخرین بروز رسانی : 1403/11/03